هوشمندسازی خدمات؛ راهی برای توسعه عدالت اجتماعی
به گزارش ایسنا، دولت هوشمند از جمله مهمترین پروژههای ارتباطی بود که سازمانهای بسیاری با راهاندازی آن در سه سال گذشته، خدمات خود را جهت تسهیل فرآیندهای اداری، هوشمند کردند و این اقدام علاوه بر شفافیت، نقش و تأثیر بسیاری بر کاهش فساد از جمله زمینخواری داشت. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از جمله […]
اعلام شرایط و مهلت ثبتنام متولدین ۱۴۰۲ در صندوقهای قابل معامله بورس
به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیهای با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی از والدین نسبت به ثبت نام متولدین سال ۱۴۰۲ جهت خرید سهام صندوقهای قابل معامله در بورس اقدام نکردهاند، اعلام کرد: با توجه به پایان مهلت ثبت نام متولدین ۱۴۰۲ برای […]
۵۶ درصد از خدمات دستگاه ها به صورت الکترونیکی در دسترس مردم قرار دارد
ارتباط فردا: جواد موحود- معاون توسعه زیرساخت دولت هوشمند سازمان فناوری اطلاعات- اظهار کرد: تاکنون ۵۶ درصد از خدمات دستگاه های اجرایی به صورت الکترونیکی در دسترس مردم قرار گرفته است و تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۴ این فرصت است که این درصد به ۱۰۰ درصد برسد. وی افزود: یعنی دستگاه ها مکلف هستند […]
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۶۰ میلیون کاربر رسید
ارتباط فردا: کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، که از آن به عنوان یکی از ارکان اساسی دولت دیجیتال یاد میشود؛ با هدف ارائه خدمات یکپارچه، کاهش بروکراسی اداری و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات دولتی طراحی شده و بهصورت مستمر در حال ارتقاء است. مجید فولادیان- مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی […]
ضرورت تجمیع دادههای حوزه سلامت برای خدمترسانی بهتر به مردم
ارتباط فردا: محمدمحسن صدر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- در سخنرانی خود در ششمین کنگره بینالمللی سلامت همراه که در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد، به اهمیت لزوم تعامل بین حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات و بهداشت و سلامت اشاره کرد. صدر با تاکید بر اینکه […]
آییننامه و طرح هوشمندسازی دستگاههای اجرایی تشریح شد
ارتباط فردا: محمود خراط – مجری پروژه تدوین آییننامه و طرح هوشمندسازی دستگاههای اجرایی- پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتوگویی درباره جزئیات و اهداف این پروژه به دلایل شکلگیری این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فناوریهای تحولآفرین و تغییر نیازهای فضای کسبوکار، هوشمندسازی به یکی از اولویتهای اصلی در برنامه […]
تعداد کاربران پنجره ملی دولت هوشمند از ۵۷ میلیون نفر عبور کرد
ارتباط فردا: چندی پیش بود که آئین نامه اجرایی بند ج ماده ۱۰۷ قانون هفتم برنامه پیشرفت در راستای هوشمندسازی خدمات دولت ابلاغ شد که بر اساس آن دستگاههای اجرایی مکلف هستند سالی ۲۰ درصد خدمات خود را هوشمند کنند به طوریکه تا پایان برنامه هفتم توسعه ۱۰۰ درصد خدمات هوشمند شده باشد. همچنین دستگاههای اجرایی […]
وظیفه سامانه سایر چیست؟
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور، علاءالدین رفیعزاده رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن فارغ التحصیلان مدیریت دولتی از پیگیری جدی و نظارت بر روند جمعآوری اطلاعات کارکنان قراردادی، شرکتی و طرحی در سامانه سایر سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد. […]
چند میلیون نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کردهاند؟
ارتباط فردا: فناوری اطلاعات طی سالیان گذشته در دنیا و به تبع آن در کشور ما، نقشی بیبدیل و انکارناپذیری در پیشرفت همه برنامههای کشور داشته است. در دنیایی که دسترسی به هوش مصنوعی و بهرهگیری و تعمیق حداکثری از آن به امری مهم و رقابتی برای کشورها تبدیل شده است، سازمانی حاکمیتی مانند […]
راهاندازی سامانه صدور حواله الکترونیکی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، حسین متولی حبیبی؛ دبیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ارائه خدمات الکترونیکی از سوی این سامانه را گامی مهم در راستای عبور از فرایندهای سنتی و دیجیتالی کردن آنها و همچنین افزایش کارایی در […]
Monday, 25 August , 2025